Onderuit gezakt op de bank met een zak M&M’s in de ene hand en een Cola light in de andere hand, besloten Aranka en haar vriendinnen dat er iets moest veranderen. In maart 2014 gooiden ze het roer om. Ze verdiepte zich in gezond eten en ondergingen killer workouts in de gym. Wat ontstond was het vrouwenplatform #FITGIRLCODE.
Aranka van der Voorden is de bedenker van het vrouwenplatform #FITGIRLCODE dat een internationaal bereik heeft van 200.000 vrouwen, daarnaast is ze oprichtster van het luxe sportkledingmerk Jogha dat wereldwijd verkocht wordt. Het idee achter Jogha is ontstaan in 2014, toen ze naar de sportschool ging om haar werkstress eruit te zweten. Aranka was op zoek naar stijlvolle sportkleding maar vond niets waarmee ze zowel haar persoonlijke stijl kon uitdragen, als het maximale uit haar workout kon halen. Wat ze niet vond tijdens haar zoektocht naar de perfecte sportkleding besloot ze uiteindelijk zelf te maken. Ze wilde vrouwen doen inzien hoe sterk en uniek ze zijn, en hen in staat stellen om de fitste versie van zichzelf te worden. Aranka verzamelde energieke mensen om zich heen waarmee ze haar droom kon verwezenlijken.
In 2014 won Aranka de Viva400 award in de categorie Online. Met ruim 17.000 volgers op Instagram is Aranka een belangrijke influencer op social media.
Woensdag 30 maart was Aranka te gast bij Chicks And The City. Ze gaf ons waardevolle tips over een gezonde levensstijl én vertelde hoe ze het voor elkaar krijgt om op 28-jarige leeftijd twee succesvolle bedrijven te runnen. Nieuwsgierig?
Luister de show hier terug!