BrewDog is de strijd aangegaan tegen seksistische marketing in de bierindustrie en het wereldwijde salarisgat dat nog altijd bestaat tussen mannen en vrouwen.
Daarom brengen ze vanaf morgen, niet geheel toevallig op Internationale Vrouwendag, een speciaal bier op de markt: Pink IPA.
Het bier in de fles is gelijk aan het meest verkochte bier van brouwer BrewDog, namelijk de Punk IPA. Het opvallende naast het roze etiket is de prijs. Pink IPA is goedkoper voor vrouwen – of voor mensen die zich voordoen als vrouw – die het bestellen in een horecagelegenheid of een slijter, zolang de voorraad strekt.
Met deze actie hoopt BrewDog uit te lokken dat mensen vraagtekens zetten bij het verschil in salaris tussen mannen en vrouwen. Bekijk hier wat de gender pay gap is in Nederland en in ander landen. Ook vind je op de site van Brewdog meer informatie over dit wereldwijde issue. Bij Chicks and the City werd dit onderwerp onlangs ook nog aan de kaak gesteld.
De Pink IPA zal verkrijgbaar zijn in Zuid-Korea, Ierland, Duitsland, Spanje en Nederland. Wij zeggen, Cheers op Internationale Vrouwendag!