In 2004 bedacht Natasja Morales het concept Chicks And The City (CATC), meidenradio als participatieproject in Rotterdam. Haar idee was simpel, krachtig en doeltreffend: zet een radioprogramma op waarin jonge meiden betrokken en verantwoordelijk zijn voor de productie van een liveshow, waarin zij alles – van serieuze onderwerpen tot onderwerpen met humor – bespreekbaar maken en tegelijkertijd leren wat er allemaal bij een live mediaproductie komt kijken.
Inmiddels is Chicks And The City al meer dan 20 jaar hét mediaplatform in Rotterdam voor meiden- en jongerenparticipatie dat op verschillende manieren, in verschillende media, live en online, items en content maakt, activiteiten organiseert en onderzoek doet voor en door meiden – en iedereen die geïnteresseerd is in deze belevingswereld. Meiden emancipatie vormt in al onze projecten de rode draad. CATC heeft in een korte tijd een enorme groei doorgemaakt, daaruit vloeit voort dat we ons team graag uitbreiden met een communicatie professional.
De opdracht:
- De communicatie professional maakt een overkoepelend masterplan voor de communicatie-uitingen en wervingsacties voor alle CATC projecten. Je analyseert daarbij de huidige communicatie- en wervingsuitingen.
- De uitgangspositie is dat de CATC team en de CATC Young Professionals meekijken en mee-ontwikkelen waar mogelijk.
- Je richt bijbehorende werkprocessen in.
- Je bent verantwoordelijk voor het updaten van de website.
- Je bent verantwoordelijk voor het schrijven en versturen van de maandelijkse nieuwsbrief.
- De ijkpunten zijn het vergroten van ons bereik, het werven van nieuwe instroom meiden voor de CATC community voor de verschillende projecten en het vergroten van onze zichtbaarheid (onder de doelgroep maar ook onder onze stakeholders).
- De communicatie en werving moet bij CATC passen: jong, beetje brutaal, sprankelend, representatief voor de doelgroep, maar ook warm en inclusief en gebaseerd op zoveel mogelijk zelf doen, zelfregie.
- Je werkt voor de strategie nauw samen met de online marketeer.
Gewenste resultaten:
- Analyse van de huidige communicatie- en wervingsaanpak en -instrumenten/middelen;
- Analyse van de huidige en potentiële publieks- en doelgroepen (waar zie je kansen?);
- Opstellen van een masterplan communicatie voor alle relevante communicatiedragers buiten sociale media;
- Opstellen van een masterplan werving met aandacht voor de verschillende projecten/doelgroepen/aandachtsgebieden;
- Vertaling van deze masterplannen naar een concreet plan van aanpak en inrichting van de bijbehorende werkprocessen;
- Uitvoering in overleg met directie en team CATC.
Profiel:
- HBO niveau
- Uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden in het Nederlands
- Ervaring met opstellen en uitvoeren communicatieplannen;
- Ervaring (of grote affiniteit) met begeleiden en inspireren (jonge) mensen/meiden;
- Zelfstandig werker;
- Strategisch, initiatiefrijk en praktisch;
- Een visie op de meest effectieve inzet van media richting jongeren en (onderwijs/ maatschappelijke) professionals;
- Creatief en praktisch: met bescheiden budgetten een groot effect sorteren;
- Kennis van sociaal-culturele kaart Rotterdam;
- Woonachtig in Rotterdam e.o. omgeving.
Wij bieden:
- Een warm all female team
- Een gezellige community met jonge meiden
- Een fijne werkplek in het centrum van Rotterdam
- Een zzp-opdrachtovereenkomst voor 8 uur per week (proeftijd van 2 maanden). Uurtarief in overleg en afhankelijk van leeftijd en ervaring.
Stuur je motivatiebrief (mag ook een filmpje zijn) en cv vóór 8 februari naar Katja Nootenboom via katja@chicksandthecity.nl. Bij vragen kun je ook even mailen, dan maken we een belafspraak.