Natasja Morales wint Bep Slechte Prijs voor het empoweren van jonge vrouwen

Whoop whoop? Op maandag 21 oktober ontvangt onze eigen Natasja Morales de Bep Slechte Prijs van Zonta Club Rotterdam voor haar rol in de versterking van de positie van jonge vrouwen in Rotterdam. Zij ontvangt de prijs voor haar al jaren lopende participatieproject Chicks And The City!

“Ik voel me zeer vereerd deze prachtige onderscheiding te mogen ontvangen. De missie van de Bep Slechte Prijs sluit één op één aan bij waar ik me voor inzet”, vertelt Natasja.

Bep Slechte Prijs

De Bep Slechte Prijs is vernoemd naar een van de oprichters van Zonta Club Rotterdam, de Rotterdamse tak van Zonta International. Bep was erg gepassioneerd over het verbeteren van de positie van vrouwen. Ter nagedachtenis aan deze bijzondere dame wordt sinds 2010 om de drie jaar de Bep Slechte Prijs toegekend aan een persoon die een project opzet waarmee de positie van vrouwen wordt verbeterd. De prijs bestaat uit een bedrag van 5000 euro en een beeldje van de Rotterdamse Wil Schrijver. 

Eerdere ontvangers waren Floor Brouwer (2016) initiator en drijvende kracht achter Stichting Bont, Annemieke de Jong van Steunpunt Studerende Moeders (2013) en Karin van Paassen en Marleen Engbersen van WEB Foundation (2010) voor hun project Lovecheck. Natasja bevindt zich in goed gezelschap tussen deze indrukwekkende vrouwen! 

Chicks And The City

“Meedoen aan Chicks geeft meiden een boost omdat ze succesmomenten ervaren met elkaar en heel veel leren wat hen verder kan helpen in hun carrière. Ik vind het heerlijk om meiden te zien groeien en zich te ontwikkelen”, vertelt Natasja. In de loop der jaren is er dan ook heel wat talent voorbijgekomen. Veel jonge meiden timmeren inmiddels hard aan de weg richting een mooie carrière in onder andere de mediawereld.  

In 2004 bedacht Natasja Morales het concept van meidenradio als participatieproject in Rotterdam. Haar inspiratie was haar niet altijd even prettige jeugd. Natasja groeide op in een gezin waarin armoede en drugsverslaving een dagelijkse realiteit waren. Zij wilde dan ook graag iets opzetten dat jonge meiden zou empoweren. Vooral meiden die niet makkelijk toegang hebben tot bepaalde voorzieningen. 

Nu, 15 jaar later, heeft Chicks And The City zich weten te ontwikkelen tot een mediaplatform dat zowel multimediaal als crossmediaal (live en online) media maakt en activiteiten organiseert voor en door meiden. 

“Dit seizoen mogen we een nieuw project starten, Chicks On Screen: de beeldvariant van CATC. Hiermee kunnen we nog meer meiden bereiken, daarom kijk ik hier ook enorm naar uit”.

Chicks on screen, zal onder andere te zien zijn bij OPEN Rotterdam. 

Share
Voor en door Meiden